zwembadwater heeft een manier om in je neus-
gaten te dringen ik denk dat elke keer als ik nies
er een restje chloor van jaren geleden uit schiet ik was
kopje onder voor zo lang dat mijn ogen stopten met prikken
schooldagen een waas in een misselijkmakende zeezieke stilte
de tegels glibberig een verdriet dat zich als pis in het water mengt
warm en doorzichtig als de omhelzing van Moeder toen ze me aan het
zwembad afzette of achterliet in kleedkamers waar ik nu zelf mijn broek aan
moet doen en mijn haar moet drogen aan de blazers in de muur

zwembadwater valt niet weg te wassen je blijft het in je dragen als een valse zee
mama kan je niet voor één keer nog het chloor uit mijn prikkende ogen vegen mijn
jeansbroek is zo moeilijk met al die knopen wil je voor één keer niet mijn haar drogen
met de haardroger thuis en mag ik je nog één keer vragen om mijn hand vast te houden als ik de
trapjes opklim van de hoogste springplank om als een kind weer in jouw droge armen te landen