ik win een staarwedstrijd 
van een bewakingscamera

de vakkenvuller is nors en
de courgette is duurder dan gisteren

van mijn moeder mag ik stelen
wanneer ik het niet eens ben
met de prijzen of
wanneer de werknemers ongezellig zijn
het liefst bij winkels 
waar beide het geval is

ik steel een doosje eieren
ik steel 5 pakken chocolademelk
ik steel de boenmachine waarop je kunt zitten 
onderweg naar huis valt het apparaat uit
ik steel een zwoele manager zijn ogen zijn onschuldig
ik breng hem terug zijn penis lijkt op
de snuit van een tapir en
hij knipt zijn nagels alleen wanneer ik erop aandring
hij blijft trouw stuurt me liefdesbrieven en dickpics 
waar zijn penis er als een dood dier bij ligt maar
steeds vaker ben ik bang
dat hij me verraadt en dat ik dan
geen koekjes meer onder mijn jas kan steken

de angst is in mijn ribben gaan zitten