productiviteit is het internet doorscrollen
op zoek naar kijkers (slachtoffers)

de entertainmentindustrie woont in mijn brilglazen
ik word gek als ik geen pixels zie

gezicht belicht blauw licht lichtjes getikt
krankzinnigheid zit in de symptomen van verslaving

zoals refreshen likes checken selfies trekken alles wat je
denkt online zetten wet van de sterkste (leugenaar)

we praten er niet over
het internet is mijn diaspora ik ben geboren als data

maar ik sta altijd net buiten
kleuter met een snotneus tegen de winkelruit gedrukt

haha kijk het gaat zó lekker met me
ik leef op een eeuwige high en een eeuwige low

ik wil virtueel dood. is iedereen zo verdrietig
of doen we alsof? ogen zwakker glazen sterker de pixels

in high definition het leven daarbinnen echter dan erbuiten
de diaspora het thuisland wanhoop de collectieve

basisemotie de spiegelneuronen versplinteren
tot glas dat zeven jaar in je hoornvlies blijft zitten

wat een leuk gedichtje!
zeg ik tegen niemand (en iedereen)