Acht gedichten geïnspireerd door prachtige gedichten (7/8)

Elisa Lo-A-Njoe

de zomer heeft op mij gewacht

ik ben niet voor niets een kleinkind van de tropen
in mijn dromen manoeuvreer ik samen met mijn voorouders door regenwouden
wanneer de zon mijn aard oplaadt
ben ik zorgvuldig

de zomer heeft op mij gewacht
mijn krullen adoreren zonnegloed
ze zijn niet te droog en niet verhard

de zon danst tussen glas
zendt mij kracht om mijn werk af te ronden
buiten ligt een grasveld met bloemen
geschikt tot een nest voor mij 
ik kijk tot vervormde wolken vergaan 

soms heb ik moeite met slapen
klamme avonden zoenen mij voor de nacht 
wanneer ik alleen in bed lig ben ik samen met haar warmte

soms komen regendruppels verwachts
want lage landen vangen weer
mijn jas ligt binnen 
ik geef me over

zolang de zomer op mij wacht
zal mijn lichaam in winterslaap over haar dromen

Geïnspireerd door Yentl van Stokkum – ik ben voor de zomer bewaard